Blandat

Därför älskar jag Internet (Reco.se och Svensk Affärsförmedling)

Jag har med intresse följt bloggen på Reco.se om hur företaget Svensk Affärsförmedling AB försökt få bort negativa omdömen, först genom hot och sedan genom att försöka betala för att få bort dem. Det som händer här är ett ganska fint exempel på hur vissa företag inte förstår hur man handskas med kritik på Internet. Den kraft och pengar(!) de lägger på att försöka få bort de negativa omdömena skulle de istället lägga på att se över sin verksamhet och ta till sig kommentarerna. Intressant att notera är också att det på vissa rekommendationssidor tydligen går att köpa sig till att slippa omdömen.
Jag vet att jag tjatar om att jag älskar Internet, men det är just sånt här som spär på den känslan. Företag som luras, har dålig service eller dåligt kundbemötande har det mycket svårare idag, samtidigt som det finns all möjlighet i världen att hylla de som hyllas bör. I slutändan vinner konsumenterna när en snabb googling kan hindra någon från att göra en dålig affär. Kärlek.

7 svar på “Därför älskar jag Internet (Reco.se och Svensk Affärsförmedling)”

  1. Hej Hade till för ett par timmare sedan problem med dem. Gick då in på deras nystartadeFB-sida: http://www.facebook.com/pages/Bevaka-Upphandlingar/168214283195105 och kommenterade alla inlägg med Varning för detta företag. Lade till länkar till både Reco och Rejta. Blev naturligtvis blockerad och alla kommentarer borttagna. Hotade med att vidarebefordra detta till 600 FB-vänner. 10 min senare fick jag ett mail med bekräftad avregistrering. Har ni problem-gör likadant. Deras FB-sida såg för bedrövlig ut med alla klagomål och varningar. FUNKAR!! Jaga skiten ur dom. Sådan här oseriös verksamhet ska utrotas. Det värsta som kan hända om du skriver ett inlägg är att dom tas bort.

  2. Bra tips ska gå in där. Fick en faktura till vårt företagpå 2750:- till vår hemadress och inte bolagsadressen i går (10/1)
    med posten. Detta fick mig att ana ugglor i mossen: 1)
    Fönsterkuvert utan logga och avsändaruppgifter 2) Faktura på tjänst
    vi inte beställt 3) Fakturadatum 1/1 – en lördag? dom verkar vara
    flitiga.. 4) 10 dagars betalningsvillkor ffd 11/1 (i dag) 5)
    Synpunkter på fakturan skulle vara inne inom 8 dagar… blir lite
    svårt eftersom fakturan kom på 9-e dagen och dessutom var den
    skickad med B-POST i en julhelg… bara där förstår man att detta
    är en bluff. 6) Orgnr på fakturan stämde inte med bolagsnamnet
    Skickade omgående ett bestridande mail till angiven mailadress där
    det studsade tillbaka med information om länkar där man kunde gå in
    och få svar på sina frågor. Bolagsmännen gick inte att få tag på så
    klart.. Efter lite detektivarbete så hittade jag flera saker som
    misstämde med bolagets orgnr. mm som var kopplat till ett annat
    bolag. Alltså BLUFFARE i stora mått. Företagen det handlar om är
    Svensk Affärsförmedling AB, Martin Larsson Org.nummer: 556773-4529
    och European Tenders Enterprise AB Anders Jönsson Org.nummer:
    556821-0206 som också av en händelse råkar ha Martin Larsson
    telefonnummer som bolagsnummer. VARNING FÖR DESSA
    FÖRETAG!!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *