Rullande matschema

    Mitt allra bästa tips för att spara tid och pengar är att lägga ned lite tid på att planera vardagsmaten. Hur ni väljer att göra det är ju såklart upp till er familj och vad som passar er. 

    Vi har valt att prioritera enkelhet framför variation och har ett rullande schema på tre veckor, för handen på hjärtat så tror inte jag att vi skulle ätit mer varierat än så annars heller.

    Vi använder schemat som inspiration och så väljer vi ambitionsnivå utifrån dagsformen. Pasta med sås kan vara allt från färdig fryspasta till pasta vongole lagad från grunden.

    Vecka 1

    Måndag
    Halloumi stroganoff

    Tisdag
    Coleslaw och korv/kött

    Onsdag
    Kyckling och ris

    Torsdag
    Pasta med köttfärs

    Fredag
    Hämtmat

    Lördag
    Tacos

    Söndag
    Vit fisk och potatis

    Vecka 2

    Måndag
    Falafel/grönsaksbollar

    Tisdag
    Fiskpinnar, keso och broccoli

    Onsdag
    One pot pasta

    Torsdag
    Pasta Carbonara

    Fredag
    Hämtmat

    Lördag
    Poke bowl

    Söndag
    Lasagne

    Vecka 3

    Måndag
    Soppa

    Tisdag
    Pytt

    Onsdag
    Ugnspannkaka

    Torsdag
    Pasta med sås

    Fredag
    Hämtmat

    Lördag
    Indiskt

    Söndag
    Lax

    Gratis minikurs: 3 verktyg för dig som aldrig hinner klart

    Anmäl dig till en minikurs som ger dig fler verktyg att hantera en vardag som snurrar för snabbt.